BÜTÜNSEL DİŞ HEKİMLİĞİ RUH-BEDEN-DİŞLER

BÜTÜNSEL DİŞ HEKİMLİĞİ

Ruh, beden, dişler bir uyum içinde mi olmalı? Ruh ve beden elbette uyum içinde olmalı.  Çünkü duyguları insanı hasta ediyor. Louise Hay'in "Hastalıkların Zihinsel Nedenleri " isimli kitabını bilmeyen yoktur.

Her hastalığın duygu boyutunda önemli bir nedeni var. Troid hormonunun eksikliği altında yatan duygusal neden söylemek istediklerini söylememe, bel boyun rahatsızlıkları hayatın yükünü fazla yüklenmek. Çok ilginç değil mi? Hiç bu açıdan bakmış mıydınız?

Duygularımız bizi hasta ediyor. Peki dişlerimize ne yapıyor?

Öncelikle stres dişlerimize hiç iyi gelmiyor.    Yani her şeye zarar veren stres dişe de zara veriyor.  Şöyle ki stres sonucu dişlerimizi sıkıp gıcırdatıyoruz. Ve biz dişlerimizi sıkıp gıcırdattıkça dişlerimiz aşınıyor ve hatta çatlıyor. Aşınan dişler, nefes organlarımıza destek olan iskelet sisteminin çökmesine neden olur. Çünkü nefes sistemine destek olan taşıyıcı görevi gören organlarımız dişlerimizdir. Dişlerdeki aşınma nefes aldığımız organlarımızın alanının daralmasına neden oluyor.

Alt üst dişlerimizin arasında dilimiz var. Ve dilimiz dişler aşındığında ağza sığamayıp geriye kaçıyor. Rahat nefes alamamak  nelere neden olur düşünün. Peki bütünsel bakıldığında BAĞIRSAK FLORASI düzenlemek için kullanılan probiyotikler dişetlerinde iltihap olduğunda görevlerini yapabilirler mi? Ya da dişetleri iltihaplı , ağızda çok sayıda mikroorganizma olan bireyde DETOX'dan söz etmek mümkün mü? DETOX ağızdan başlar. Be nedenle diş ve dişetleri mutlaka sağlıklı olmalıdır. Bazı çayların tüketimi yeşil çay, ada çayı bu konuda yardımcı içeceklerdir.

Dişeti iltihabının kişinin vücudunda yaptığı olumsuz etkiyi en çok dişeti uzmanları bilir. Şeker hastalığında ve kalp hastalığında dişeti iltihabı çok önemlidir.

Dişeti iltihabı hamilelikte olumsuz etki oluşturur. Düşük doğum ağırlıklı bebek  ve erken doğum riskine kadar.

Bu nedenle diş sağlığımızı bütünsel olarak değerlendirmeli ve BÜTÜNSEL DİŞ HEKİMLİĞİ konusunda bilinçli olmalıyız.