DİŞLER VÜCUDUMUZUN BÜTÜNSEL SAĞLIĞINDA NE KADAR ETKİLİ?

Dişlerimiz ve ağız ortamımız, vücudumuzun genel sağlığında hem beyin, hem kalbe yakınlığı dolayısıyla bütünsel sağlığın değerlendirilmesinde önemli rol oynar.

Eski dönemlerde kişi sağlıklı mı, değil mi diye ağzına bakılırmış.Ağzımızın tüm hastalıklar hakkında bilgi veren bir alan olduğu eski zamanlardan beri bilinen bir gerçektir.Dolayısıyla ağız sağlığımız tüm vücut sağlığımızı etkiler.

Peki, nasıl oluyor bu bağlantı?

Vücudumuzu bir ağ gibi saran ve aralarında ki haberleşmeyi sağlayan hücreler arası sıvı dediğimiz yapı ve sinir sistemimiz,  bu görevi üstleniyor.Vücudumuzda farklı bir haberleşme sistemimiz var.Vücudumuzda ki bir organ veya bölgede ki değişiklik, bir başka organ veya bölgede değişikliğe neden olup belirti verebiliyor.

Örneğin,sırtımızda ve sol kolumuza vuran bir ağrı olduğunda kalp krizinden şüpheleniyoruz.Bu durum herkes için günlük bir bilgi haline geldi.Bu durumu ağız ortamımıza indirgersek, buna benzer bir çok bağlantı, ağız ortamımız ile vücudumuz arasında da var.Örnek vermek gerekirse, diş etimiz de dengeyle ilgili reseptörlerimiz var.Yaşadığımız diş eti problemlerimizin ağız sağlığımızı bozmasının yanında genel vücut sağlığımızı nasıl etkiliyor?

Özellikle üst çenemizde 6 yaş dişi  dediğimiz ,ilk azı dişimizde görülen ağrı ve problemler kalple ilgili bir problemin habercisi olabilir.Vücudunuzdan gelen mesajları dinleyin ve ona kulak verin, hiç bir belirti boşuna değildir.

Çene eklemi problemi yaşayan çoğu hastada , ortodontik tedavi görmeyen ve kapanışla beraber çiğneme problemi yaşayan hastalarda sakroiliak bölge de rahatsızlıklar çok sık görülür.

İdrar yolu iltihabı bulunan bir kişide bulunan 20 yaş dişinin çekilmesi ,bu problemin yani kişide ki idrar yolu iltihabının iyileşmesini sağlayabilir.

İdrar tutamamanın bir nedeni de çene eklemi hastalıklarının ki bu hastalıklar, diş sıkma,çiğnerken eklemde ağrı hissetme ve/ veya eklemden ses gelmesi,ağız açmada kısıtlılık gibi çeşitlendirilebilir.Bu hastalıkların tedavi edilmemesi, idrar tutamama gibi rahatsızlıklara neden olabilir.

Vücudumuzda tüm organlar ve sistemler birbirleriyle uyum ve iletişim şeklinde çalışır.Her organ ve dokunun birbiriyle ilişkisi vardır.O yüzden vücudumuzdan gelen mesajları dinleyelim ve önemseyelim, bu konuda doğru bilgiye sahip olmak önemlidir.

Unutulmamalıdır ki, bütünsel sağlık ağızda başlar.

Hayata Gülümse...

Dt. Hatice Betül SAYLAR