Holistik(Bütünsel) Diş Hekimliği Ne Demektir?

Vücudumuz bir bütündür, ağzımız ise bütünün bir parçası ve tüm canlılarda olduğu gibi  vücudumuzun en küçük parçası bile bütünün aynısıdır. Yani ağzımız , dişlerimiz , dilimiz bütünün aynısıdır ve bütün organların yansımasına sahiptir. Böylece ağız vücut sağlığının göstergesidir.

Holistik (bütünsel ) diş hekimliği, vücudu bir bütün olarak bakar , vücuttaki her alanın , her yerle bağlantılı olduğunu düşünerek belirtileri görür,  sonuç değil nedene odaklanarak teşhis koyup tedavileri yapar.

Modern tıp sadece şu an ki durumu iyileştirmeye yönelik tedaviler yaparken , Bütünsel tıp, bu sonucu doğuran etkenlerle , nedenlerle ilgilenir. Böylece bu dışsal etkenler ortadan kaldırıldığında da vücut, içeriden gelen nedenleri kendi kendine ortadan kaldırabilir.

Diş, diş etleri ve ağzımızda ki problemler sadece görsel ve işlevsel bozukluklar değildir. Diş ve diş etlerinde bulunan, genel haberleşme sistemimizi oluşturan  sinirsel bağlantılar, hücreler arası sıvı gibi etkenlerle, o alanda ki bozukluklar aslında tüm vücudumuzu etkiler.Vücudumuz , hastalık, bozukluk durumuyla ilgili, aslında çoğu kez belirti verir ki bu belirtilerin çoğunu da ağız içinde verir.Vücutta oluşan hastalıkların ağız içinde belirtisi vardır.Vücutta oluşan hemen hemen tüm sistemik hastalıkların ağız içinde belirtisi vardır.Burada önemli olan ağız içinde ki problem, sadece o bölgeye mi özel, yoksa genel vücut sistemimizle mi ilgili  , yoksa vücudumuzda ki hastalığın bir yansıması mı ? Buna karar vermek lazım.

Bütünsel yaklaşımla çalışan diş hekimleri dişlere farklı bir gözden bakar. Dişe bakarken, bir dişten fazlasını görür.Pek çok diş hekimi yarım dolmuş bir kanal tedavisini veya gömük bir dişin sorunun sadece o bölgeye özgü bir problem olduğunu düşünür ve bağışıklık sistemimizin bununla baş edebileceğini düşünerek hastanın şikayeti olmadığı sürece bunu göz ardı edebilir.

Bilinmesi gereken şudur ki, sadece dişlerde ki değil, çiğneme sistemindeki (dişler, dişetleri, kaslar, kemikler, sinirler, çene eklemi,ağız florasında ki bakteriler) bütün problemler ağız bölgesinde bir şikayete neden olmasa da vücudun başka bölgesinde başka bir probleme neden olur.Örneğin, çene eklemi problemleri idrar yolu iltihabına neden olabileceği gibi, gömük bir diş , kronik diz ağrısına neden olabilir.

Dişlerdeki pek çok problem bozucu alan veya bozucu odak olabilir;

• Ölü Dişler
  • Gömük Dişler
  • Kronik enfeksiyon kaynağı oluşturan, iyi yapılmamış implantlar
  • Kronik enfeksiyon kaynağı olan tam dolmamış kanal dolgulu dişler
  • Diş eti hastalıkları
  • Kistler, granülomlar
  • Bedenle uyumlu olmayan ve ağır metal içeren bütün diş restorasyon malzemeleri (amalgam vb.)
  • Çene eklemi hastalıkları