Ozonlo Diş Tedavisi

Ozon Nedir?

Ozon üç oksijen atomunun birleşmesidir. Yani (O3) dür. Normal soluduğumuz oksijen iki oksijen atomunun birleşkesiyken ozon ondan çok daha güçlü bir enerjiye sahipdir.

Ağızda Ozon Ne İşe Yarar?

Biliyorsunuz ki birçok iltahaba neden olan mikroorganizma aneoropdur. Yani diş etlerinde iltahaba neden olan mikroorganizmalar, çürüğe, diş kanalında iltahaba neden olan mikroorganizmalar hep oksijensiz ortamda yaşayan mikroorganizmalardır. Bu mikroorganizmaların yaşam alanlarına gönderdiğimiz yoğun ozon o mikroorganizmaların ölmesini sağlar. Çürük yapan mikroorganizma ölürse faaliyetini de devam ettiremez.

Bu çürük oksijenle tedavi olur demek değildir. Çürük ancak temizlenip doldurularak tedavi edilir. Dolgu yapılmadan önce kaviteye ozon uygulanır ise dolgunun altında mikroorganizmanın faaliyet gösterip yeniden çürümesi engellenmiş olur.

Ağızda Hangi Tedavilere Yardımcı Olur?

Diş eti tedavisi sonrasında diş etlerine uygulanarak o dokunun daha kolay iyleşmesine ve mikroorganizmaların ortadan kaldırılmasını sağlar. Periodontal cerrahide post operatif ağrının ortadan kalkmasına yardımcı olur. Nekrotize olmuş diş etlerinin tedavisinde ağrı ve kokunun ortadan kalkmasında da etkindir.

Dolgu yaparken kavite dezenfeksiyonunda kullanılır. Kanamalı kavitenin dezenfeksiyonunda.

Kron, köprü yapıştırmadan önce dezenfeksiyonda kullanılır.

En faydalı kullanım alanı, uçuk ve aft tedavisidir. Uçuk ve aftın dezenfeksiyonunu sağlayarak yara iyileşmesinin daha çabuk olmasını sağlarken, gelen oksijen yaranın ağrısını alır. Hastada hemen fark edilen bir rahatlama başlar.

Cerahi girişim öncesinde ağzın dezenfekte edilmesine yardımcı olur. Enfekte olmuş çekim bozluğunu dezenfekte eder. Özellikle şeker hastaları gibi yara iyleşmeleri geç olan kişilerde yara iyleşmesini çabuklaştırır. Diş çekim soketine uygulandığında yara iyleşmesini kolaylaştırır.

İmplant uygulamalarında gerek yara iyileşmesine gerekse periimplantitis denilen implant etraf dokularının iltahaplandığı durumda kullanılır. Periimplantitis implant kaybına yol açabilen istenmeyen ama tedavi edilebilen can sıkıcı bir rahatsızlıktır. Ozon bu bölgenin dezenfeksiyonunu sağladığından periimplantitisin oluşmasının oluştuysa tedavisinde yardımcı olur.

Ağızda mantarlar özellikle protez altlarında gelişir. Bu bölgelerde de ozon mantarların yaşam alanını bozar.

Nasıl ki bir balık denizden çıkınca ölür. Oksijensiz, gıda artıklarıyla dolu alanda kokuşmaya neden olarak yaşayan mikroorganizmalar için de ozon son derece öldürücüdür. Oksijenin fazla olduğu alanlarda insanlar daha sağlıklı ve uzun ömürlüdürler. Doğanın bize veriği en büyük nimet hava yani oksijendir. Bir insan 30 gün yemek yemeden, 3 gün susuz yaşayabilir ama 3 dakikadan fazla nefessiz kalamaz. Hiçbir yan etkisi olmayan yara iyleşmesinde ve dezenfeksiyonda son derece etkin ozonu diş hekimliğinde de kullanmak son derece keyif vericidir.

Kaç Seansda Tedavi Olur?

Bazen tek seansda olabileceği gibi duruma göre 2-3 seans gerekebilir.

Ozonla İlgili Sıkça Sorulan Sorular;

Ozon Uygulaması Esnasında Ozonu Solumanın Bir Zararı Var mıdır?

Hiçbir zararı yoktur. Zaten bu uygulama yaklaşık bir iki dakikalık uygulamadır. Kokusu rahatsız ederse burun solunumu yapılabilir.

Ozonla Tedavi Yapılınca Antibiyotik Kullanılmasa Olur mu?

Bu hekimin tercihine bağlıdır. Bazen gerek kalmaz. Ama implant ameliyatı sonrası gibi cerrahi girişimlerde anlık oksijen uygulanması yeterli olmaz. Ozon tedavisi yardımcı bir tedavidir. Bir çok zaman antibiotikle desteklenmelidir.

Diş Çekimi Sonrasında Tek Seans Yeterli midir?

Bir çok zaman tek seans uygulamak yeterli olur.

Çürük önlemek amaçlı yapıldığında aft, uçuk tedavisinde bir kaç seans uygulamak gerekir. Lupus Eritemozus gibi ağrılı yaralarda kullanmak hastayı rahatlattığı gibi yaraların çıkmasınıda azalttığı tespit edilmiştir. İmmin sistem rahatsızlıkları olup ağızda da sıkıntı oluşturan dermotolojik rahatsızlıklar da oksijenlenmeyi arttırır. Oksijenin girdiği hücre iyileşir. Yeterki o bölgeye oksijen girsin. Bu kan dolaşımıyla olmuyorsa dışdan da uygulanarak yapılır. Unutmamak gerekir ki dişde kullanılan cihaz 1 cm içeriye kadar oksijeni verir. Onun altındaki dokuda mucize beklememek gerekir.

Sağlıklı mutluluk dolu günler diliyorum.