İmplant

ALL ON FOUR KONSEPTİ NEDİR?

All on four tekniği tüm dişlerini kaybeden hastalarımıza düz ve açılı yerleştirilen implantların üzerine hazırladığımız protezleri aynı gün sabitleyerek hastamızı aynı gün dişlerle eve gönderdiğimiz tedavi tekniğidir.

NEDEN ALL ON FOUR YAPIYORUZ?

Tüm dişlerimizi kaybettiğimiz durumlarda kaybettiğimiz tek şey dişlerin kendisi olmuyor. Diş kaybıyla beraber dişi çevreleyen kemik miktarında da ciddi kayıplar gözleniyor. Kemik kayıpları yerleştirebileceğimiz implant sayısını ve yerlerini direk etkileyen faktörlerin başında geliyor.

Diş kaybıyla beraber implant yerleşimini sınırlandıran faktörlerden bir diğeri çene kemiklerimizde bulunan sinüsler ve sinir yapıları gibi anatomik oluşumlar. Kemik kaybıyla beraber bu anatomik yapılar daha yüzeysel hale geliyor ve implantları bu yapılara zarar vermeden yerleştirmek için ileri cerrahi teknikler kullanmamız gerekiyor. Hastalarımızın genel sağlık durumları, tedavi süresinin uzaması, artan tedavi maliyetleri gibi durumlar bazen bu tekniklerin kullanılmasını engelleyebiliyor.

Böyle durumlarda implantlarımızı eğimli yerleştirerek, hastalarımıza çok hızlı bir şekilde implant üstü protezler yapmamızı sağladığı için bu tekniği kullanıyoruz.

ALL ON FOUR TEKNİĞİNDE DİŞLER SABİT Mİ?

Bu teknikte hastamıza ilk gün geçici duruma göre 3-6 ay arasında bir süreçte kalıcı protezler hazırlıyoruz. Bu teknikte kullandığımız hem geçici hem de kalıcı protezlerin tamamı sabit protezler olarak hazırlanıyor. Yani hastamız operasyon gününde sabit dişleriyle klinikten ayrılıyor ve sonraki tüm süreci sabit dişlerle tamamlıyor.

ALL ON FOUR KİMLERE UYGULANABİLİR?

Ağzında hiç dişi bulunmayan, yeterli kemik hacmine sahip ve implant uygulamasına engel olabilecek sistemik bir hastalığı bulunmayan tüm hastalara güvenle uygulanabilir.

Ayrıca günümüzde gelişen tedavi seçenekleri sayesinde, kontrol altına alınmış sistemik hastalığa sahip bireylerde de doktorunun onayı ile bu işlem uygulanabilmektedir.

ALL ON FOUR TEKNİĞİNDE TEDAVİ SÜRECİ NASIL İŞLER?

Bu teknikle tedavi uygulayacağımız hastalarımızın ilk muayenelerinde alınan görüntüleme ve ağız içi kayıtlar kullanılarak uygulama planı oluşturulup, hastanın geçici dişlerinin hazırlanmasına başlanır. Tedavinin başında hastanın eski protezleri mevcutsa bu protezler düzenlenip geçici protez olarak kullanılabilir.

Geçici dişler hazırlandıktan sonra implantın yerleştirileceği gün belirlenir ve implantların yerleştirildiği gün geçici dişler ağıza sabitlenerek hastalarımız sabit dişleriyle klinikten ayrılır.

İŞLEMLER SIRASINDA AĞRI OLUŞUR MU?

Rutin uygulamalarda implant yerleştirme işlemleri klinik ortamında lokal anestezi altında gerçekleştirilmektedir. Bu sayede işlem sırasında hiçbir şekilde ağrı olmamaktadır. İşlem sonrasında anestezinin etkisi geçmeye başladığında hafif sızlamalar ve ufak şişlikler olabilmekte, bu sızlamalar ağrı kesiciler ile kontrol altına alınabilecek kadar az olmaktadır.

Özellikle cerrahi guide kullanılan vakalarda bu rahatsızlıklar yok denecek kadar az olup, operasyon günü klinikten çıkınca normal hayatlarına devam etmeleri mümkün olmaktadır

ALL ON FOUR PROTEZLERİN BAKIMI NASIŞ OLMALIDIR?

All on four protezler implant üzerine yerleştirilen sabit protezlerdir. Bu protezlerimizin temizliği tüm protezlerde olduğu gibi çok önem taşımaktadır.