Dijital Diş Hekimliği

Diş hekimleri, 2 boyutlu görüntüleme yöntemlerini uzun yıllardır kullanmaktadırlar. Pratik bir kullanım sağlayan bu görüntüleme sistemi günümüz dünyasının gelişimi ile 3 boyutlu görüntülemelere doğru gitti. Çünkü diş hekimliği teknolojilerinin gelişimi hastalarımızın bizlerden beklentileri ile paralel gelişti. Artık bir tedavi sonrasında hastalarımız bizden iğnesiz, acısız hatta komplikasyonsuz tedaviler istemektedirler. Tedavi sonrasında tekrar hızlıca günlük yaşantılarına dönmek istemekte ve herhangi bir konforsuzluğun yaşamlarında olmasını reddetmektedirler.

Ağrısız, sızısız ve kansız implant tedavisi mümkün müdür? Her zaman amacımız bu olsa da bunu gerçekleştirmek için mutlaka gelişmiş teşhis yöntemlerine ihtiyaç duyuyoruz. Bu nedenle 3 boyutlu görüntüleme sistemlerine ihtiyaç duyuyoruz.

DENTAL VOLUMETRİK TOMOGRAFİ KULLANIM ALANLARI NELERDİR?

• Kist ve tümörün teşhisinde
  • Gömülü diş operasyonunda
  • İmplant uygulamalarında tüm ağız bölgesinin anlaşılmasında
  • Çene kemiğinin genişliği ve uzunluğunun tespitinde
  • Kemik ile ilgili her türlü operasyonun öncesinde
  • Sinüs bölgesinin dişler ve kemik ile olan irtibatının incelenmesinde
  • Kemiğin kalitesinin ölçülmesinde

DENTAL VOLUMETRİK TOMOGRAFİ CİHAZININ AVANTAJI NEDİR?

• Kapalı alana girmekten korkan hastalara avantaj sağlar.
  • Hızlı ve kolay bir yöntemdir. Anında görüntüyü verir. Anında analizin yapılmasını sağlar.
  • Görüntü kalitesi ve çözünürlüğü oldukça iyidir.
  • 2 boyutlu görüntüleme sisteminin göstermediği alanların (kök araları, köklerin arkaya bakan kısımları gibi) görülmesini sağlar.
  • Çene eklemi ile ilgili bozuklukları daha detaylı bir şekilde görüntülenebilir.
  • Kemiğin derinliği, hacmi ve hatta yoğunluğu hesaplanabilir.
  • Sinirlere olan yakınlığı (dişlerin, gömülü dişlerin) rahatlıkla hesaplanabilir.
  • Yapılacak operasyonun hekim tarafından önceden 3 boyutlu hayallemesini ve planlamasını sağlayan programlar vardır.

DENTAL VOLUMETRİK TOMOGRAFİ CİHAZ İLE ÇEKİM NASIL YAPILIR?

Cihazın rehber ışınları ile hastamızın yüzü ve konumu ayarlandıktan sonra hedeflenen bölgeden görüntüleme saniyeler kadar hızda alınır.

DENTAL VOLUMETRİK TOMOGRAFİ FİYATI NEDİR?

Teknolojinin gelişmesi ile cihaz maliyetleri düşmese de genellikle teşhis yöntemi olarak kullanılan cihaz birçok dental uygulamayı destekleyen avantajları ile hastalarımıza uygun maliyet ile sunulmaktadır.