Holistik Diş Hekimliği

SERAMİK İMPLANTLAR GÜNÜMÜZDE NEDEN TERCİH EDİLİYOR?

Diş eksikliğinin veya kayıp dişlerin yerine konmasının günümüzdeki en popüler yöntemi implant tedavileridir.

İMPLANT TEDAVİLERİ NEDEN POPÜLERDİR?

Çünkü gün geçtikçe insanlar yaş alıp yaşlanmak istememektedirler. Bu neden ile diş eksikliklerin tedavisinde yandaki dişlerini kestirmek istemeyen ya da tamamen dişsiz kişiler yeniden sabit dişlere kavuşmak istemektedirler. İmplant bu anlamda hastalarımıza ve bize uzun süreli kalıcı tedavi yapma şansını vermektedir.

Şimdiye kadar diş hekimleri esas olarak titanyum implantları tercih etmektedirler.

Yazımızın başlangıcında da anlattığımız gibi insanlar yaş almak ama yaşlanmamak istemektedirler. Genç ve sağlıklı kalma isteğinin sonucunda bazı sistemik hastalıklar ve otoimmün hastalıklar ile mücadele etmede bütünsel yaklaşımlar ile tedavi yöntemleri tercih edilmektedir.

SERAMİK İMPLANTLAR İLK NE ZAMAN UYGULANDI?

İmplantların ilk keşfedildiği yıllarda seramik implantlar uygulanmış fakat bu uygulamalar ile ilgili bazı sorunlar yaşanmıştır. Bu sorunlar genellikle implantın kırılması ile ilgili olmaktadır.

Günümüzde bu teknolojinin ilerlemesiyle hem beyaz hem de sert ve dayanıklı materyal içeren zirkonyum implantlar da popüler yöntemler arasına girmiştir. Bu uygulamalarında uzun dönem başarılarında hem olumlu hem de olumsuz sonuçlar elde edilmiştir.

Bütün bunlarda amaç vücut ile temas eden yerde seramik ve kemik bağlantısını oluşturmaktır. Yani biyouyumu sağlamaktır.

İÇİ METAL DIŞI SERAMİK İMPLANTLAR ÜRETİLMESİ İLE NELER DEĞİŞMİŞTİR?

Metalin sağlam yapısını seramiğin biyouyumu ile birleştiren seramik yüzeyli implantlar sektör için ve bütünsel yaklaşımla incelenen özellikle immün sistem hastalıkları olan bireyler için spesifik bir kullanım alanı sağlamıştır.

Bütünsel sağlık açısından vücuda yapılan uygulamalarda sağlık açısından en önemli husus kişiye özel çözümlerdir.

Bu nedenle kişinin sağlığına tekrar kavuşması ya da korunması amaçlı tedaviye, hekim ile beraber karar verilir yani burada rehber olan hekimdir.

Biz diş hekimi olarak hastalarımıza tedavi seçeneği sunarken kullanılacak malzeme ve tedavi yöntemi olarak kendi yöntemlerimizden bir yelpaze sunarız.

Bütünsel yaklaşımda bu yelpazede hastamızın istekleri kadar kişinin vücut yapısı, alerjileri ve o güne kadar getirdiği sağlık süreci önemlidir. Bütün bunların rehberliğinde kişiye kullanılacak materyaller de ona özel seçilir.

Bu seçimde kullanılacak malzemelerin teknolojik, gelişime açık ve bu gelişimin ispata dayalı olması önemlidir. Bu neden ile seramik implantların teknolojik gelişimi oldukça heyecan vericidir.

Tüm implant sistemlerinde olduğu gibi seramik implantlarda da teknolojik gelişimler bizi bu noktada hastalarımıza sunduğumuz yelpaze konusunda bilinçli seçimlere doğru götürmektedir.

İÇİ TİTANYUM DIŞI SERAMİK İMPLANT NASIL ÜRETİLİR?

Bir titanyum implant üstü yüzeyine, seramik partikülleri püskürtülerek titanyum yapı seramik yüzeyli bir yapı haline getirilir. İmplant üstü yapının yani diş eti ile bağlantılı olduğu kısmın seramik yüzeyi önemsenmelidir.

Yani bu kısmın biyouyumlu olması gerekir. Bu anlamda gelişen implantlar da boyun kısımları yani diş eti ile bağlantılı olan kısımları altın içermektedir.

Düşünün bir implantın içi titanyumdan ve oldukça güçlü bir yapı, üstü yani kemik ile dişin bağlantı yapan kısmı seramik ve diş eti ile bağlantı yapan kısmı da altın; yani tüm sistem doku uyumuna göre geliştirilmiş.

SERAMİK İMPLANTIN DİŞ HEKİMİNE KATKISI NEDİR?

Teknolojik gelişim insan hayatını kolaylaştırıcı ve işlevsel olmalı yani diş hekimine uygulama kolaylığı, dayanıklı güvenli kullanım alanı sunmalıdır.

Hastalarımız için de teknoloji vücudun isteklerine uygun olmalı, yaş alıp genel vücut sağlığını devam ettirmek isteyen bireylerde bu mantığa uygun materyaller üretmeli ve bunların kullanımını sunmalıdır.

Aynı şekilde iş partnerlerimiz yani teknisyenlerimiz içinde kullanılacak implant teknolojik anlamda kullanım kolaylığı sağlamalıdır.

Bütün bunların bilgisi dahilinde bizler diş hekimi olarak, hastalarımızın sağlığını öncelikle göz etmek durumundayız. Bu gözetim esnasında tıp doktorları ile ortak çalışmalar yapmakta ve hastalarımızın bütünsel sağlığına uygun materyal seçimi yaparak onların tedavilerini başarıya ulaştırmaktayız.